|
WAAROM DEZE TRAINING ?
Coachen van salesteams betekent ,naast het realiseren van de targets en objectieven', ook het uitdragen van bedrijfsimago en servicelabel.
Hoe werken onze verkoopsteams, hoe realiseren we de omschakeling van omzetgericht denken naar marge-gericht denken?
Wat zijn concrete hulpmiddelen om salesteams daadwerkelijk in "the field" op te volgen?
DOELGROEP
Bedrijfs-en verkoopsverantwoordelijken die instaan voor de sturing van een salesteam.
INHOUD
- Duidelijke bepaling specifieke problemen in salesmanagement
?
- Overzicht van enkele bekende motivatietheorien met eigen invalshoek salesmanagement
?
- De verkoopsverantwoordelijke als beginpunt, maw het start met de ingesteldheid van de verantwoordelijke zelf
?
- Gedragsbeïnvloeding verbaal en non-verbaal
?
- Algemene motivatiecase
?
- Analyse van de effectieve salestijd
?
- Stellen van objectieven als motivatietool
?
- Belang, inhoud, structuur van verkoopsvergaderingen
?
- Gebruik van de creatieve input van de medewerkers
?
- Welk rapporteringssysteem is geschikt in welke situatie?
- Gebruik van een salesopvolgingssysteem ter positieve controle en bijsturing
?
- Van algemene strategie naar concrete actieplannen per verkoper (GOSTOP-systeem)
?
- Hoe aan fieldcoaching doen met behulp van een concreet tool?
?
- Evalueren en belonen van verkopers
?
- Omgaan met conflicten
?
- .
|